Ösztönözd a vásárlód!

A folyamatos online jelenlét, a digitális technikák és az egyre inkább előtérbe kerülő ügyfélélmény alapjaiban változtatja meg az impulzusvásárlásra ösztönző klasszikus módszereket.

Bár egyre tudatosabbak a vásárlók, és a Nielsen felmérése szerint 10-ből 7-en tervezik meg előre a vásárlást, az impulzusvásárlók aránya mégis 49-ről 59 százalékra nőtt. Aminek valószínűleg az is az oka, hogy a kereskedők egyre kifinomultabb technikákat alkalmaznak.

Az impulzusvásárlást hagyományosan a gyártók és a kiskereskedők másodlagos kihelyezésekkel (pl. display) igyekeznek elérni, amelyek a mai napig meghatározóak a trade marketinges gyakorlatban.

Kulcsszó az ügyfélélmény

Az impulzusvásárlást egyértelműen a kereskedő irányítja, a fogyasztó alapvetően nem szeretne impulzusvásárló lenni” - mondta el Dörnyei Otília az Inspira Research Consumer&Retail Directora.

A vásárlói döntéshozatalnak több folyamata van, az impulzusvásárló azonban nem megy végig a fázisokon. „Itt egy lerövidített döntéshozatal működik. Fontos a kihelyezés, az illat, a látvány, az akció” - mindez együtt.  A lényeg a figyelemfelkeltés. Az impulzusvásárlás vagy egy vásárlói rutint kapcsol be, vagy egy teljesen új igényre reagál.

A POS-eszközök felhasználási területe többnyire a hiper- és szupermarketekre összpontosul.

Miért ne lehetne ez másként?

Használd ki a lehetőségeidet! Növeld a forgalmad különböző másodlagos kihelyezésekkel és nyerd meg az „impulzusvásárlók” jelentős részét. Ennek több megjelenési formája van, ilyen a raklapos kihelyezés (akár fél raklapnyi hellyel is), a különböző méretű displayek, a pénztár melletti termék megjelenések, woblerek, plakátok, polcsínek, molinók stb.

A lényeg, hogy a termék állandó helyétől eltérő területre kell kihelyezni az eladásra kívánt termékeket.

Amennyiben szeretne másodlagos kihelyezést, ennek megtervezésében és kivitelezésében kérje a területileg illetékes szakreferens kollégánk segítségét!

 

 

 

 

Forrás: http://storeinsider.hu/gazdasag/cikk/a_fogyaszto_nem_szeretne_impulzusvasarlo_lenni